شهردار تهران :تتجلیل از معلمان سپاس از انسان هایی است که در راستای تعلیم آفرینش قدم بر می دارند
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

وی ادامه داد: امروز به عنوان یک خدمت گذار در شهر تهران، این توفیق را داریم که برای رشد و تعالی شهر و شهروندانمان از انسان های بزرگی تجلیل کنیم که معرفی آنها در واقع کمک به توسعه و پیشرفت کشورمان است و دکتر پاپلی یکی از این چهره ها محسوب می شود.

قالیباف با اشاره به اینکه بعد از پایان جنگ تحصیل را در حوزه دیگری شروع کرده بودم ولی از آن مسیر به سمت رشته جغرافیا آمدم و خیلی هم از این موضوع خوشحال هستم گفت: اولین بار نام دکتر پاپلی یزدی را  در کتابخانه آستان قدس هنگام مطالعه اولیه این رشته دیدم و با نوشته های ایشان آشنا شدم که شناخت عمق دقیقی از جغرافیا را به خواننده می داد .

براساس این گزارش در این مراسم احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: در جامعه ای که پرسشگری نباشد کسی دنبال علم و دانش نمی رود. در حقیقت معرفت بالاترین دستاورد بشر است و معرفت با پرسشگری به دست می آید و پرسشگری نیز با نقد و بررسی حاصل می شود.

وی افزود: نگاه دکتر پاپلی یزدی در حوزه فعالیت خود نگاهی انتقادی است و این نگاه نباید تحت الشعاع  مصلحت اندیشی روزمره قرار گیرد. ایشان جرات نقد نظرات را داشته اند و نقد شرایط موجود را می کنند و راه کار نشان می دهند و ما برای آبادانی کشورمان باید از نظرات صاحب نظران و عالمان بهره مند شویم.

شایان ذکر است دکتر محمد رضا حافظ نیا رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران نیز در این مراسم گفت : دکتر پاپلی یزدی اولین فصل نامه علمی "تحقیقات جغرافیایی" را منتشر کردند، مشارکت های گسترده ای به عنوان جغرافیدان ایرانی در عرصه بین المللی داشته اند و نهادهای جغرافیایی مانند پژوهشکده علمی، انتشارات علمی، مجله علمی و ... را در این رشته راه اندازی کرده اند.

وی ادامه داد: ایشان در مسائل ژئوپلتیک صاحب نظر هستند و تنها جغرافی دانی هستند که توانسته اند پیوند بین حوزه نظری و عملی را برقرار کنند اما متاسفانه کشور از نظرات ایشان محروم مانده در حالیکه ایشان می توانستند برای توسعه و پیشرفت کشورمان مشاور خوبی باشند.

رئیس انجمن ژئوپلتیک ایران ادامه داد: این انتقاد به دولت هست که چرا از چنین شخصیت هایی استفاده نمی شود و چرا در جامعه ما قهرمانان بیشتر در حوزه ادبیات، هنر و ورزش شناخته می شوند و قهرمانان علمی ناشناخته می مانند.

براساس گزارش محمد حسین پاپلی یزدی ازچهره‌های برجسته ژئوپلتیک ایران دراین مراسم گفت : در هر کشوری مردم تنها به زبان همان کشور حرف می زنند به طور مثال در فرانسه همه فرانسوی سخن می گویند . اگر هم تنوع زبان و دیدگاه در کشوری  وجود داشته باشد ، جنگ و عملیات های ترورریستی در آن رخ می دهد ، اما در ایران دو هزار 500 سال است که قومیت های مختلف بازبان های متفاوت با اخلاق زیر یک پرچم با هم زندگی می کنند .

این محقق و نویسنده با بیان این که بزرگ ترین میراث ایرانی ها همزیستی مسالمت آمیز است گفت: ما قرن ها است که در یک مرز جغرافیایی در کنار هم زندگی می کنیم، بلوچ و آذربایجانی، کرد و ... در جهان کوچک مان صلح آمیز زندگی مسالمت آمیزی داریم.

وی تاکید کرد: جنگ کردن افتخار نیست، ما به دنیا نشان داده ایم که به صلح فکر می کنیم و همیشه در مقابل هجوم ها دفاع کرده ایم.

وی با اشاره به فرهنگ صلح و زندگی مسالمت آمیز گفت : در هیچ کجای دنیا نمی توان جایی را دید که در یک کوچه 6 متری هم معبد یهودیان باشد هم کلیسا و صد متر پایین تر هم مسجد مسلمانان . در هیچ کشوراروپایی این گونه ادیان مختلف دوستانه در کنار هم زندگی نمی کنند. در یزد معبدی کوچک وجود دارد که یک سویش آتشکده است و سمت دیگر معبدگاه یهودیان که در کل دنیا بی نظیر است .

شایان ذکر است در پایان این مراسم، شهرداری تهران، انجمن ژئوپلتیک ایران و جمعی از دانشگاه ها و مراکز علمی از مقام این چهره شاخص تقدیر به عمل آوردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب