نظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد نحوه پاسخگویی شهرداری تهران به مردم
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

وی افزود: منطق خدمت گذاری آن است که رضایت کسی که نیاز دارد را به دست آوریم تا کار را راحت پیگیری کند و پاسخ مناسب بگیرد و این یعنی یک حکمرانی خوب وسالم و چیزی که از آن انتظار داریم.

پورمحمدی در ادامه اظهار کرد: شهرداری ها جزو مهم ترین مراکز مدیریت اجتماعی هستند و بیشترین نیاز مردم در حوزه شهری و سکونتی در ابعاد مختلف تفریحی، سکونتی ، نیازهای عمومی و سایر خدمات در این حوزه شکل می گیرد و از این جهت شهرداری نقش مهمی دارد، هرچند که بسیاری از خدماتی را که باید، هنوز به شهرداری ها ندادیم و حتی در نشستی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر برگزار شد در مورد این موضوع نیز اشاره هایی شد.

وی افزود: جماعت آسیب پذیر اجتماعی و مردم وقتی با مشکلاتی در زندگی روبرو می شوند اصلی ترین جایی که می تواند به آنها کمک کند حوزه مدیریت شهری است و شهرداری قبل از هر کسی دیگری نسبت به آن مسئول است.

پورمحمدی با بیان اینکه در واگذاری برخی مسئولیت ها به شهرداری ها کمی تاخیر شده است، گفت: مدیریت شهری را برخاسته و نزدیک با انتخاب مردم می دانیم چرا که اعضای شورای شهر و شهرداراز مردم هستند و باید بهترین خدمات را به آنان بدهند، شهری که مشکل فرهنگی و امنیتی و یا هر مشکل دیگری دارد مجموعه شهری باید در همان راستا کار کند تا شهروندان مشکلات کمتری داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مدیریت شهری با نیازهای جامعه ارتباط مستقیم دارد اما دولت بسیاری از مسئولیت را بر دوش دارد و ما در واگذاری برخی مسئولیت ها می خواهیم به دولت کمک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این که برخی مسئولیت ها که در حوزه شهری و مرتبط با معیشت و زندگی مردم است را بر عهده شهرداری ها بگذاریم یعنی بار دولت را کم کرده و رضایت بیشتر مردم به دست آید.

پورمحمدی تصریح کرد: حوزه مدیریت شهری حوزه مهمی در سلامت اداری - اجتماعی جامعه است و با میزان رضایت مردم وایجاد اعتماد اجتماعی ارتباط مستقیم دارد و سامانه های ١٣٧ و ١٨٨٨ این چرخه را روان و شفاف کرده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سامانه ها و استفاده از داده های اطلاعاتی آن  حرکت پایه ای و قابل قدردانی است، گفت: با این کار مدیریت شهری به ارتباط با مردم گره خورد که این پایه کار است و بستر آن نیز فراهم شده چرا که پیش از این اگرکسی می گفت مردم از شهرداری راضی هستند قابل اثبات نبود چون مبنای قابل اقناعی نداشت اما هم اکنون این چرخه ایجاد شده است ،اما این نیاز نیز وجود دارد که بدانیم آیا میزان خدماتی که شهرداری به شهروندان می دهد و توسط شهروندان پیگیری می شود کافی و منطقی است و آیا میزان پاسخگویی ها و نظارت و شکایتی که توسط ١٨٨٨ دریافت و انجام می شود منطقی است یا عقب تر است و یا این که قابل دفاع است و برای آن برنامه ریزی کنیم.

پورمحمدی تصریح کرد: تماس هایی که با این سامانه ها برقرار می شود نشان دهنده نوع خوب خدمات است و این که مشکلات شهر در سامانه مشخص است و مدیریت شهری نیز به آن تسلط دارد و اقدامی که در این زمینه صورت می گیرد می تواند دستاوردهای دقیقی برای مدیریت شهری داشته باشد.

وی در ادامه گفت: فضاهای ما در کشور به هم آمیخته است و در صورت نارضایتی از دستگاهی این نارضایتی به همه دستگاه ها منتقل می شود، هم اکنون فضای اجتماعی خیلی خوب نیست و این که در این فضا شهرداری همواره از نتایج سازمان بازرسی کل کشور استقبال کرده و همیشه خود را پاسخگوی ما و مردم می داند بسیار مهم است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که نظارت بر حسن جریان امور از وظایف این سازمان است، گفت: از مجموعه شکایاتی که به سازمان رسیده است ٥٠ درصد نامشخص است که به هیچ دستگاهی ارائه نمی شود ، اما در بقیه آن شهرداری تهران جزو سازمان های خوب با نمره قابل قبول است، هرچند انتظار بیشتری از ان وجود دارد و در مجموع روند شهرداری در پاسخگویی به مردم روند رو به رشد و مناسبی در قیاس با سال های گذشته بوده است و این برای ما ارزشمند است چراکه بسیاری از سازمان ها این طور نیستند و این شرایط را ندارند.

وی تصریح کرد: این سامانه و فعالیت آن بستر سلامت است و این یعنی شهرداری و هر مدیریتی در آن خود را پاسخگو می داند و فعالیت خود را در اتاق شیشه ای و شفاف قرار داده که این روند رو به اصلاح نیز هست و ما در شهرداری تهران در سال های اخیر روند خوب آن را شاهد هستیم.

پورمحمدی افزود: مشکلات در شهرداری کم نیست و توقع هم نیست که کم باشد و از قدیم شرایط آن این طور بوده است چراکه این سازمان بیشترین گردش مالی در حوزه شهری و بیشترین خدمات رسانی را دارد، اما مهم این است که این مشکلات رو به کاهش باشد و با سیستمی ساختن آن رو به تحقق رود که این کار در شهرداری تهران در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان این که باید افکار عمومی به عنوان داوران عمومی مورد توجه ما قرار گیرد، گفت: به فرموده امام محمد باقر (ع) اگر می خواهید ملت و امت خوب و کاملی باشید دینتان را بشناسید و بصیرت دینی داشته باشید و بفهمید که دین و ارزش های دینی چیست و تحت تاثیر هجمه ها قرار نگیرید.

پورمحمدی تصریح کرد: اگرفکر می کنیم مردم چون به دین علاقه دارند می توانیم با هرتعریف دینی کاررا پیش ببریم اشتباه است، مردم به ظواهر دل خوش نمی کنند و بنیان های اصیل می خواهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: کسی که از مرز ولایت و از رهبری فاصله می‌گیرد بداند که گرفتار مواجه و حرمت‌شکنی در عاشورا می‌شود.

به گفته وی جامعه خوب جامعه‌ایی است حسابگر، برنامه‌ریز و کنترل کننده ضمن اینکه باید در آن جامعه نیز نظارت مستمر وجود داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب