تقدیر مجلس از عملکرد شهرداری تهران در حادثه اخیر
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش "تهران سما" محمد حسین مقیمی با بیان این مطلب تصریح کرد: پس از اینکه سیلاب بارندگی های بی سابقه روزهای گذشته وارد تونل های مترو شده و خسارت هایی را وارد کرده بود در محل حادثه حضور یافتم و از اتفاقات و عملکرد شهرداری گزارشی تهیه کردم.

وی در ادامه گفت: در آخرین جلسه فراکسیون مدیریت شهری، گزارش عملکرد شهرداری و حوادثی که طی روزهای اخیر برخی تاسیسات شهر تهران را مورد تهدید قرار داده بود بررسی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید از عملکرد به موقع و مدبرانه شهرداری تقدیر کنیم.

مقیمی حوادث روزهای اخیر شهر تهران را اینگونه تشریح کرد: اتفاقات روزهای اخیر تهران به دو بخش تقسیمی می شد. بخشی مربوط به آبگرفتگی های سطح شهر بود که البته نسبت به گذشته با زیرساخت هایی که شهرداری ایجاد کرده بود و کانال های فاضلاب که سازمان آب و فاضلاب تاسیس کرده بود بسیار کاهش داشت. بخش دیگر مربوط به ورود سیلاب به داخل خط 4 مترو بود که خسارت هایی زیادی را به همراه داشت.

وی توضیح داد: در این بارندگی به خاطر اینکه تگرگ ها باعث ریخته شدن شاخ و برگ درختان و انتقال به معابر و جوی ها شده بود و مقداری هم زباله در جوی ها ریخته شده بود، آب به سطح معابر وارد شده و باعث ترافیک شهری شد. از سویی کانال آبی که از رودخانه های شمال تهران پائین می آید منتهی به کانالی می شود که از کنار اتوبان کرج به رودخانه کن می ریزد. اوائل این کانال یک ایستگاه مترو در حال ساخت است که فاصله ایستگاه تا کانال آب را با بتنی جدا کرده اند که یک پارچه نیست و از فایل های بتنی استفاده کرده اند.

مقیمی افزو: زمانی که به دلیل بارندگی حجم آب زیاد شده یکی از فایل ها افتاده و جریان کل مسیر آب به داخل تونل تغییر پیدا کرده و از طریق همین ایستگاه داخل تونل خط 4 تا ایستگاه استاد معین شده است. گرچه خوشبختانه از آب از ایستگاه شادمان عبور نمی کند و اقدامات سریع شهرداری باعث می شود از ادامه مسیر آب به خط 2 و 1 مترو هم جلوگیری شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تا اینجای حادثه بخش زیادی به مسائل طبیعی بر می گردد که قابل کنترل و پیش بینی نبوده است اما از اینجا به بعد موضوع اقدام شهرداری تهران در مهار سیلاب و پیشگیری از ایجاد هر گونه خسارت جانی و مالی به شهروندان حائز اهمیت بوده که خوشبختانه به نحو احسن انجام گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاع رسانی از زمانی که آب وارد تونل می شود تا به ایستگاه استاد معین برسد بسیار با سرعت انجام می شود و در این زمان به سرعت مترو متوقف می شود و مسافران تخلیه می شوند. همین بخش از اقدامات شهرداری تهران بسیار قابل توجه و تحسین است که در تخلیه ایستگاه مترو و مسافران از واگن هیچکدام از شهروندان کوچکترین آسیبی ندیده اند.

مقیمی اضافه کرد: خدمات رسانی شهرداری برای اینکه نگذارند آب به خط 2 و 1 وارد شود و امکانات وسیعی که شهرداری تجهیز می کند و همچنین عملکرد به موقع و سریع سازمان آتش نشانی باعث شد عوامل شهرداری به سرعت آب را با چند لوله انتقال دهند و نگذارند وارد تونل شود. این اقدامات شبانه روزی با مدیریت شهردار قابل تحسین است و من به عنوان شهروند تهرانی و نماینده مردم در مجلس از این اقدامات قدردانی می کنم.چراکه این کار به ظاهر ساده بود اما می توانست خسارات زیادی را به همراه داشته باشد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس افزود: من به عنوان فردی که مدیریت بحران دو زلزله سهمگین بم و رودبار را برعهده داشتم اقدامات شهرداری را بسیار به موقع و به جا دیدم. این در حالیست که شهر تهران از ابتدا برای پایتخت بودن ساخته نشده و امروز با مشکلات زیادی مواجه است که نیازمند چنین مدیریتی است. لذا تصمیم فراکسیون مدیریت شهری نیز بر این بود که از خدمات شهرداری در این حادثه تقدیر کنیم.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب