روایت احمد توکلی از میثاق اصولگرایان در انتخابات ۱۳۸۴،قالیباف منتخب بود اما احمدی‌نژاد میثاق را شکست
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

نظرسنجی‌ها پیشتاز بودن قالیباف را نشان می‌داد بنابراین جلسه‌ای میان ما ۴ نفر برگزار شد که بعدها من تشریح این جلسه را در کتاب خاطراتم می‌نویسم و منتشر می‌کنم، احمدی نژاد شروع به زیر پا گذاشتن این میثاق نامه کرد بنابراین ما تشکیلات حزبی را زیر پا نگذاشتیم بلکه این احمدی نژاد بود که میثاق نامه را شکست.رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  نشستی با عنوان “اما و اگر های مجلس نهم” که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در محل دائمی این تشکل برگزار شد،با اشاره به هیئت حل اختلافی که در سال ۸۹ به دستور مقام معظم رهبری و به درخواست دولت برای حل اختلاف میان دولت و مجلس شکل گرفت گفت: در سال ۸۹ رئیس جمهور نامه‌ای به رهبری نوشت مبنی بر اینکه مجلس حق دولت را رعایت نمی‌کند و مقام معظم رهبری نیز این نامه را به شورای نگهبان ارجاع داد که کمیته‌ای تشکیل شد.

وی افزود: ابوترابی، باهنر، دهقان و من به نمایندگی از مجلس، آقایان عزیزی و الهام و خانم بداغی به نمایندگی از دولت و چند نفر اساتید دانشگاه که از حقوقدانان بودند و همچنین آیت الله جنتی، کدخدایی و علیزاده به عنوان نماینده شورای نگهبان مامور رسیدگی به اختلاف دولت و مجلس شدند.

وی با بیان اینکه این جلسات در ۱۶ نوبت به طول انجامید گفت: نتیجه این جلسات سرانجام جز یک مورد و آن هم به شکلی خیلی ضعیف نظر دولت تامین شد و آیت الله جنتی حق را به رئیس جمهور نداد اما بعد احمدی نژاد نامه‌ای در رسانه‌ها نوشت و همان حرف‌های قدیمی خود را تکرار کرد و این نشان دهنده این است که سازوکارهای قانونی برای حل اختلافات در قانون وجود دارد اما تداوم اختلافات به خاطر عدم تمکین به این قوانین است.

مهمترین بخش‌های دیگر اظهارات احمدی توکلی به نقل از خبرگزاری‌ها در زیر آمده است:

  • مجلس نهم طلیعه‌اش خوب نیست. چند طیف فکری در مجلس داریم که به سه دسته تقسیم می‌شوند. رایحه خوش، اصولگرایان سنتی و تحول خواهان که البته انتخابات تهران نتیجه نهایی را مشخص خواهد کرد.
  • مجلس نهم با ۱+۳ روبرو است یعنی یک سال با احمدی نژاد و ۳ سال با رئیس جمهور دیگر. بنابراین تنش‌ها و اختلافات احتمالی مجلس نهم با رفتن احمدی نژاد پایان می‌یابد و نگرانی‌های شما کم می‌شود.
  • در سال ۸۴ احمدی نژاد، قالیباف، رضایی و خود من نیز نامزد بودیم که ما ۴ نفر بر اساس یک مکانیزم مشخص میثاق نامه‌ای نوشتیم و قرار شد که بر اساس نظرسنجی که قواعد این نظرسنجی نیز در آن میثاق نامه مشخص شده بود هر کس بیشترین رای را بیاورد بقیه کاندیداها تسلیم بشوند و به نفع آن یک نفر کناره گیری بکنند. نظرسنجی‌ها پیشتاز بودن قالیباف را نشان می‌داد بنابراین جلسه‌ای میان ما ۴ نفر برگزار شد که بعدها من تشریح این جلسه را در کتاب خاطراتم می‌نویسم و منتشر می‌کنم، احمدی نژاد شروع به زیر پا گذاشتن این میثاق نامه کرد بنابراین ما تشکیلات حزبی را زیر پا نگذاشتیم بلکه این احمدی نژاد بود که میثاق نامه را شکست.
  • احمدی نژاد تنها سیاستمداری نیست که میثاق نامه را شکسته است و من در آن برهه وظیفه‌ام بود که به احمدی نژاد رای بدهم و از این کارم هم پشیمان نیستم اما در سال ۸۸ گفتم که حمایت از احمدی نژاد حرام و تلاش برای تبلیغش خلاف شرع است اما باز اضطرارا به وی رای دادم.
  • من خبر دارم که آقای زاکانی بدهی خیلی سنگینی دارد و حزب گسترده‌ای هم ندارد. تنها حزب گسترده‌ای که ما در ایران داشتیم حزب توده و حزب جمهوری اسلامی بوده است و الان هم تقریبا حزب موتلفه به معنای واقعی حزب در ایران است.
  • بالاخره آقای زاکانی با این همه سابقه سیاسی که در انقلاب دارد فقط توانایی دارد که یک ساختمان در تهران اجاره کند و به فعالیت سیاسی بپردازد که تامین کردنش هم زیاد سخت نیست و فکر نمی‌کنم که در دیگر شهرستان‌ها دفاتری داشته باشد. البته اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارم و باید خود ایشان پاسخگو باشد.
  • من در دور اول انتخابات خودم به شخصه هیچ نوع تبلیغاتی نداشتم اما در دور دوم تبلیغاتم بیشتر شده و یک بروشوری تبلیغاتی با آقای نادران تهیه کرده‌ایم.
  • در مورد سایت تلویزیونی اینترنتی جبهه پایداری؛ این اقدام حتما باید مجوز داشته باشد و ما قطعا آن را پیگیری خواهیم کرد.
  • وزارت ارشاد نمی‌تواند مجوز راه اندازی چنین سایتی بدهد و از محدوده اختیارات این وزارتخانه خارج است.
  • در بعضی جاها آقای لاریجانی درست عمل کرد و در بعضی جاها نیز اشتباهاتی داشت و در مقایسه با ریاست حداد عادل، در مجموع آقای حداد در رعایت حقوق نمایندگان کوشاتر و موفق تر بوده است اما نمی توانیم این دو را با هم مقایسه کنیم چرا که ممکن است در بعضی جهات لاریجانی بهتر و موثرتر باشد.
  • ماجرای استعفای سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی هنوز از طریق غیر رسمی و رسمی غیر استیضاح کار را پیگیری می‌کنیم و شکایتی به دیوان عدالت اداری نوشته‌ایم که انتصاب مرتضوی غیر قانونی است و ۵، ۶ نفر از نمایندگان نیز پای آن را امضا کرده‌اند. مرتضوی جسته و گریخته سر کار خود می‌رود اما طبق اطلاعات این گونه نبوده است که به طور عادی از صبح تا شبب سر کار خود باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب